Pārlekt uz galveno saturu

Vairākums aptaujāto ventspilnieku ir apmierināti ar centralizēto siltumapgādi

Sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS pērn novembrī/decembrī veiktajā aptaujā 90% respondentu atzinuši, ka ir apmierināti ar pašvaldības SIA “Ventspils siltums” attieksmi pret klientiem. Detalizētāk analizējot, kā iedzīvotāji vērtējuši attieksmi, neapmierinātību pauduši 6% respondentu, taču patieso iemeslu raksturojis tikai viens aptaujas dalībnieks, kurš norādījis, ka uzņēmums nav iedziļinājies klienta problēmās par siltā ūdens temperatūru un aicinājis šajā jautājumā vērsties pie mājas apsaimniekotāja.

Neskatoties uz iedzīvotāju apmierinātību, tomēr joprojām vērojama tendence, ka ne visi iedzīvotāji izprot siltumapgādes pakalpojuma sniegšanas un nodrošināšanas kārtību, iespējams, tādēļ ka siltumapgādes pakalpojums ir sadalīts divos posmos. Turklāt katrā posmā ir savs atbildīgais - siltumapgādes komersants, kas ražo siltumenerģiju un piegādā to līdz daudzdzīvokļu dzīvojamo māju ievadiem, un dzīvojamās mājas apsaimniekotājs, kurš uztur un apkalpo mājas iekšējo siltumapgādes sistēmu, tostarp nodrošina karstā ūdens sagatavošanu un apkuri. Tieši šī iemesla dēļ uzņēmums “Ventspils siltums” nereti vien saskaras ar situācijām, kad klientu viedokli par siltumapgādes pakalpojuma kvalitāti ietekmē māju apsaimniekotāju darbība, proti, vai dzīvojamā mājā tiek nodrošināta pietiekama apkures un karstā ūdens temperatūra un to, cik ātri mājas apsaimniekotājs reaģē uz situācijām, lai novērstu mājas iekšējās siltumapgādes sistēmas darbības traucējumus.

Tāpat arī aptaujā noskaidrots, ka kopš 2016. gada palielinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kuri precīzi vai aptuveni zina, kāds vidēji mēnesī ir kopējais siltumenerģijas patēriņš viņu mājoklī. Ja atbildes “zinu precīzi” un “zinu aptuveni” pirms četriem gadiem atzīmēja 54% aptaujāto, tad  2020. gadā jau 78% respondentu. Savukārt to respondentu skaits, kuri norādījuši, ka nezina sava mājokļa siltuma patēriņa datus, kopš 2016. gada samazinājies par turpat 24%, bet salīdzinot ar 2018. gadu - par 9%.

Līdz ar to var secināt, ka šāds rezultāts sasniegts, pateicoties ieviestajiem rēķiniem, ko pakalpojumu sniedzējs „Ventspils siltums” saviem klientiem ik mēnesi izsūta jau no 2016. gada. Klientiem nosūtītajos rēķinos tiek norādīta informācija gan par dzīvojamās mājas kopējo siltumenerģijas patēriņu, gan katra dzīvokļa īpašuma patērēto siltumenerģiju apkurei, cirkulācijai, karstā ūdens sagatavošanai. Papildus tam ik mēnesi uzņēmuma mājas lapā iespējams arī aplūkot detalizētu informāciju par siltumenerģijas patēriņu tajās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās, kas izmanto tiešos norēķinus, t.i., katrs dzīvokļa īpašnieks norēķinās ar pakalpojumu sniedzēju individuāli. Savukārt fakts, ka joprojām iedzīvotāji aptaujā norāda, ka nezina sava mājokļa siltuma patēriņu, liecina par to, ka šie respondenti vai nu nepievērš uzmanību viņiem adresēto rēķinu saturam, vai arī, iespējams, ka mājsaimniecībā rēķinus saņem un to apmaksu veic kāda cita persona.

Kopumā 2020. gada aptaujā izlases veidā tika aptaujāti 803 ventspilnieku. No visiem aptaujas dalībniekiem 73% atzina, ka viņus apmierina pašvaldības ieguldītais darbs siltumapgādes pakalpojumu nodrošināšanā, taču 21 % respondentu šajā jautājumā nevarēja sniegt savu viedokli. Galvenokārt tas saistīts ar to, ka tikai 63% aptaujāto norādīja, ka izmanto savā mājoklī centralizētās siltumapgādes pakalpojumu. Iedzīvotāji, kuru mājoklī ir centralizētā siltumapgāde, pašvaldības darbu šajā jomā pagājušajā gadā vērtējuši atzinīgāk nekā tie aptaujātie, kuri centralizēto siltumapgādi savā mājoklī neizmanto.